Desire

Onsdagskväll och för tillfället ligger jag i soffan och bara slöar tillsammans med flisan, tur man har sällskap ;)
Evelina åkte hem för en stund sedan efter att ha spenderat dagen med mig och Daniel. Förutom en hel del prat har vi hunnit med en runda på stan, storhandling på maxi, middag, biltema och lite annat smått och gott, mycket trevligt!

Annars pinnar semestern på och jag håller båda mina tummar för att vädret snart ska vända och bjuda på solsken.   Vill så gärna vakna av solens strålar genom persiennerna, steka på stranden eller bara sitte ute på balkongen och njuta av kvällssolen. åh...

Nej nu ska jag lägga mig framför greys och vänta på min älskling. Pusss

Btw har jag skaffat instagram nu: sofiiaa92

summernights

efter en sen middag igårkväll åkte jag och älsklingen iväg för att fiska. efter lite letande hittade vi en hyffsat bra plats där myggen inte var alltför aggressiva. för min del blev det endast bottennapp men daniel fick förutom ett par småfiskar en stor gädda. inte alls vacker men spännande att se, tror inte jag har sett någon få en gädda förut :P

veckan står annars planerad men en hel del besök hos nära och kära.
så länge vädret fortsätter såhär får man försöka fylla dagarna med det som passar, så man inte bara "sitter av" semesterdagarna. när solen kikar fram blir det dock stranden for sure!! är så skönt att känna hur solen bränner mot huden och hur vattnet lockar med ett svalkande dopp, det är sommar på riktigt för mig ;)

pics

Sunshine

Helgen bjuder på superhärligt väder och semestern kunde nog inte börjat bättre!
Gårkvällen var enormt trevlig och den innehöll precis allt en midsommarafton ska innehålla; grillat till middag, mycket dricka, kubbspel, jordgubbar, snappsvisor och självklart ett underbart sällskap :)

Morgonen började rätt tungt men efter en frukost ute i solen är vi nu påväg in mot Lycksele. Planerna är att gå på djurparken och därefter åka förbi någon strand för att njuta av vädret.
Tyvärrhan jag inte bjuda på några bilder i detta inlägg eftersom jag skriver från Daniels iPad men det kommer senare.
Hoppas ni har en bra helg! Pusss

total happiness

veckan har rullat på otroligt snabbt och imorgon får jag äntligen semester! det ska bli så himla skööönt! vi har egentligen ingenting speciellt planerat under vår semester men bara att få sova ut, vakna och ta dagarna som dom kommer känns helt underbart!

förutom att jag får semester imorgon är det även midsommar och det ska vi, som tidigare skrivet, fira genom att åka till lycksele. vi blir ett gäng på åtta personer som åker iväg för att umgås, äta gott, dricka och bara må. är riktigt taggad! förra året hade vi skitkul så jag hoppas på detsamma i år ;)

nej nog för denna gång!
puss på er.

in the right mood

lördagskvällen blev inte så lugn som jag hade förväntat mig. efter jag hade bloggat klart dröjde det bara ett samtal och en kort cykeltur så befann jag mig på förfest istället. det blev ett kärt återseende med mina vänner som jag inte träffat på (?) alltför länge. eftersom jag kom rätt sent följde jag även med ut på krogen. nyktert för min del dock ;)

efter jobbet igår åkte vi till obbolamarknaden och kvällen bjöd på minigolf med daniels pappa och lillasyster, mycket trevlig
några bilder från helgen:

once it's over

gårdagen gick lättare än vad jag väntat mig och även dagens pass gick bra. nu börjar jag se slutet på denna helg. bara halvdag imorgon och sen är den över, känns underbart!

mina lediga timmar denna dag spenderade jag ute i solen med min finaste. först blev det lunchpicknik nere vid älven, med solning och jordgubbar. därefter tog vi oss en promenad till strömpilen där vi tog en mjukglass och sedan promenerade vi tillbaka. superhärligt!

nu ska jag sätta mig framför greys och varva ner. har blivit långa dagar och det känns verkligen i kroppen.

if you got it

har fått mina första myggbett för denna sommar...huvva.
men med tanke på onsdagskvälen är det inte så konstigt, kryllade av mygg!
vi var nämligen och spelade brännboll på ön. vi blev ett stort gäng fastän det var så kort varsel och det var verkligen superkul! spontant och enkelt,  oftast då det blir som bäst!

annars pinnar jag på med jobb jobb och jobb. har en helg framför mig som heter duga. känns inte alls peppande. dock känns det lite lättare med tanke på att kvällarna är så sjuukt lugna. så det ska nog gå vägen. är ju som sista ruchen nu innan semester så jag får leva på det. ;)

nej, nu blire lunch med älsklingen!
PUSS

one year later

vilket underbart väder vi har haft både igår och idag, det gillas verkligen!! håller tummarna på att det fortsätter nu, vi har väntat tillräckligt länge på denna sommar ;)

gårdagen blev precis som väntat: fullspäckad!
det  var så himla kul att se alla glada studenter, och inte minst mina vänner!
jag minns min egen studentdag precis som igår och skulle gärna vilja uppleva den igen, vilken lycka alltså!

efter all mat och tårta åkte vi sedan hem, mätta och belåtna.
för min del blev det en lugn kväll, vilket verkligen behövdes.

favorites

sitter och kikar lite på fotbollen och försöker hänga med. varje gång det blir friläge, mål osv. så rycker jag till, är inte sådär superintresserad med andra ord.
hittar mycket mer som är intressant på datorn ;p

kvällen har jag spenderat med emma. vi har planerat en hel del inför midsommar, som förövrigt ser ut att bli riktigt lyckat! jag längtar!
förutom att det troligtvis blir en grym helg så börjar min semester då. ska bli så sjukt härligt!

nej dags för att göra kväll. är ledig imorgon men har en hel del planerat ändå. studentfirande av mina vänner heeela dagen. utspring, flak-åkning, tårta, självklart ska jag inte missa det ;)

do we know

fredagkvällen blev riktigt trevlig trots att planerna till en början var väldigt oklara. jag och daniel åt middag på båten (riktigt smarrigt) och sedan fick vi besök av några vänner. vin, öl, prat, kubbspel, ja kvällen blev riktigt lyckad!

efter en väl behövd sovmorgon började vi sedan lördagen med frukost på subway. därefter gjorde vi bort några ärenden, innan det senare bar av hem mot obbola.
dock hann vi förbi emma en snabbis och nu äntligen är det bokat; Cypern 20 augusti!
det har varit mycket fram och tillbaka så det känns riktigt skönt att det är klart nu.
jag, älsklingen, emma och micke blir det som åker.

on my own

vad tråkigt att det skulle bli så grått väder såhär på eftermiddagen.. det som började så bra med sol och blå himmel. menmen, jag hoppas på att kvällen blir bättre, det ser faktiskt ut att gå mot rätt håll nu!

hade egentligen tänkt mig ut på en springrunda men eftersom vädret inte riktigt var på min sida har jag istället spenderat dagen inne. städat och fixat lite. bl.a. ordnade jag min alltför stökiga och osorterade garderob. känns skönt att ha lite ordning så man hittar ;P

nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning inför kvällen. jag och min älskling ska ut och äta och senare ska vi träffa några vänner. inga planer är spikade så får se vad vi hittar på!
pusss

happiness

balen igår och oj vad fina alla var! finast var såklart mina bästaste vänner!

för ett år sedan var vi som fick göra oss fina och gå på röda mattan, tänk vad fort det går! snart ett helt år sedan jag tog studenten också.. herreligen!

nej, nu ska jag dra mig mot köket. älsklingen har lagat middagen idag, kyckling i tortillabröd. mums! pusspuss

whistle

huvva så dålig uppdateringen har varit i helgen.. har egentligen inga bra ursäkter utan det handlar bara om lust. ork och inspiration. det har helt enkelt varit dåligt om det dessa dagar.

aja. jag har iaf haft en väldigt bra helg som spenderats med familj, vänner och pojkvän.
har bl.a. hunnit med grillning, sommarlunch, tjej/vin-kväll, utgång och blivit bortbjuden på middag. kort och gott; en trevligt helg som vi nu lämnar bakom oss!

måndag idag och om bara en stund kommer evelina hit. troligtvis blir det en sväng på stan men mer än så har vi inte planerat.
nej dags att göra sig klar, pusss

pimpade min plånbok med lite nitar